Diagnoza logopedyczna zaburzeń komunikacji językowej
Terapia wad wymowy:
- sygmatyzm interdentalny (seplenienie międzyzębowe), sygmatyzm lateralny (seplenienie boczne) – nieprawidłowa wymowa głosek ś, ź, ć, dź, s, z, c, dz, sz, ź, cz, dż,
- kappacyzm – nieprawidłowa wymowa głoski k,
- gammacyzm – nieprawidłowa wymowa głoski g,
- lambdacyzm – nieprawidłowa wymowa głoski l,
- rotacyzm – nieprawidłowa wymowa głoski r,
- mowa bezdźwięczna zamiana głosek dźwięcznych na ich bezdźwięczne odpowiedniki np. [b] na [p], [d] na t, [w] na [f], [z] na [s], [ź] na [ś],
[ż] na [sz], [dz] na [c], [dź] na [ć], [dż] na [cz],
[b] na [p], [d] na [t], [g] na [k] - inne nienormatywne artykulacje głosek.
Terapia zaburzeń mowy i komunikacji:
- opóźniony rozwój mowy (alalia prolongata),
- alalia,
- niedokształcenie mowy o typie afazji,
- afazja dziecięca,
- zespół Downa,
- niedosłuch (alalia/dyslalia audiogenna),
- zespół mózgowego porażenia dziecięcego,
- dyzartria,
- zespół poalkoholowy FAS,
- zaburzenia ze spektrum autyzmu,
- zespół Aspergera,
- rozszczep wargi i podniebienia (alalia/dyslalia rozszczepowa),
- niepełnosprawność intelektualna (oligofazja),
- afazja dorosłych,
- choroby neurodegeneracyjne.
Wczesna interwencja logopedyczna
Nauka Czytania Metodą Symultaniczno – Sekwencyjną
(metoda czytania sylabami) dla dzieci od 3 do 6 lat.
Przygotowanie do nauki w szkole:
- Symultaniczno – Sekwencyjna Nauka Czytania
- nauka pisania,
- ćwiczenia funkcji poznawczych: wzrokowej, słuchowej, pamięci, kategoryzacji, motoryki małej i dużej, myślenia przyczynowo – skutkowego i sytuacyjnego.
Zapobieganie i terapia dysleksji:
- dzieci w wieku przedszkolnym z grupy ryzyka dysleksji,
- dzieci w wieku szkolnym z trudnościami w nauce czytania i pisania.
Konsultacje logopedyczne
- wczesną interwencję neurologopedyczną.
- terapię manualną i neurorehabilitację.
- kinesiotaping logopedyczny.
- programowanie języka.
- stymulację wszystkich funkcji poznawczych (wzroku, słuchu, małej i dużej motoryki, pamięci).
- konsultacje i porady logopedyczne dla rodziców.
- opinie logopedyczne.
Diagnoza logopedyczna
- kompleksowy wywiad z rodzicami (w przypadku małego dziecka),
- ocena rozwoju mowy,
- ocena budowy oraz sprawności aparatu artykulacyjnego,
- ocenę oddychania,
- ocenę połykania,
- ocena czucia narządów,
- badanie słuchu fonematycznego,
- określenie nieprawidłowo wymawianych głosek i sposobu ich artykulacji,
- ustalenie przyczyny niepoprawnej wymowy,
- wybór metod, ćwiczeń korygujących zaburzenie.
- inne odchylenia od prawidłowej artykulacji
- terapia opóźnionego rozwoju mowy
- terapia jąkania
- terapia dzieci z Autyzmem oraz Zespołem Aspergera
- masaż logopedyczny
Materiały i pomoce wykorzystywane w trakcie prowadzonej terapii są dostosowane do indywidualnych możliwości oraz potrzeb dziecka / pacjenta.