OFERTA

Diagnoza logopedyczna zaburzeń komunikacji językowej

Terapia wad wymowy:

  • sygmatyzm interdentalny (seplenienie międzyzębowe), sygmatyzm lateralny (seplenienie boczne) – nieprawidłowa wymowa głosek ś, ź, ć, dź, s, z, c, dz, sz, ź, cz, dż,
  • kappacyzm – nieprawidłowa wymowa głoski k,
  • gammacyzm – nieprawidłowa wymowa głoski g,
  • lambdacyzm – nieprawidłowa wymowa głoski l,
  • rotacyzm – nieprawidłowa wymowa głoski r,
  • mowa bezdźwięczna zamiana głosek dźwięcznych na ich bezdźwięczne odpowiedniki np. [b] na [p], [d] na t, [w] na [f], [z] na [s], [ź] na [ś],
    [ż] na [sz], [dz] na [c], [dź] na [ć], [dż] na [cz],
    [b] na [p], [d] na [t], [g] na [k]
  • inne nienormatywne artykulacje głosek.

Terapia zaburzeń mowy i komunikacji:

  • opóźniony rozwój mowy (alalia prolongata),
  • alalia,
  • niedokształcenie mowy o typie afazji,
  • afazja dziecięca,
  • zespół Downa,
  • niedosłuch (alalia/dyslalia audiogenna),
  • zespół mózgowego porażenia dziecięcego,
  • dyzartria,
  • zespół poalkoholowy FAS,
  • zaburzenia ze spektrum autyzmu,
  • zespół Aspergera,
  • rozszczep wargi i podniebienia (alalia/dyslalia rozszczepowa),
  • niepełnosprawność intelektualna (oligofazja),
  • afazja dorosłych,
  • choroby neurodegeneracyjne.

Wczesna interwencja logopedyczna

Nauka Czytania Metodą Symultaniczno – Sekwencyjną
(metoda czytania sylabami) dla dzieci od 3 do 6 lat.

Przygotowanie do nauki w szkole:

  • Symultaniczno – Sekwencyjna Nauka Czytania
  • nauka pisania,
  • ćwiczenia funkcji poznawczych: wzrokowej, słuchowej, pamięci, kategoryzacji, motoryki małej i dużej, myślenia przyczynowo – skutkowego i sytuacyjnego.

Zapobieganie i terapia dysleksji:

  • dzieci w wieku przedszkolnym z grupy ryzyka dysleksji,
  • dzieci w wieku szkolnym z trudnościami w nauce czytania i pisania.

Konsultacje logopedyczne

  • wczesną interwencję neurologopedyczną.
  • terapię manualną i neurorehabilitację.
  • kinesiotaping logopedyczny.
  • programowanie języka.
  • stymulację wszystkich funkcji poznawczych (wzroku, słuchu, małej i dużej motoryki, pamięci).
  • konsultacje i porady logopedyczne dla rodziców.
  • opinie logopedyczne.

Diagnoza logopedyczna

  • kompleksowy wywiad z rodzicami (w przypadku małego dziecka),
  • ocena rozwoju mowy,
  • ocena budowy oraz sprawności aparatu artykulacyjnego,
  • ocenę oddychania,
  • ocenę połykania,
  • ocena czucia narządów,
  • badanie słuchu fonematycznego,
  • określenie nieprawidłowo wymawianych głosek i sposobu ich artykulacji,
  • ustalenie przyczyny niepoprawnej wymowy,
  • wybór metod, ćwiczeń korygujących zaburzenie.
  • inne odchylenia od prawidłowej artykulacji
  • terapia opóźnionego rozwoju mowy
  • terapia jąkania
  • terapia dzieci z Autyzmem oraz Zespołem Aspergera
  • masaż logopedyczny

Materiały i pomoce wykorzystywane w trakcie prowadzonej terapii są dostosowane do indywidualnych możliwości oraz potrzeb dziecka / pacjenta.